這首歌是看   吸血鬼日記第二季第21集    一場葬禮的背景音樂

當我一聽到歌時  搭配上影片訴說的故事   忍不住稍稍鼻酸了一下><

 

歌詞很美

中文有很多翻譯方式  我用我的方式去理解這首歌

 

歌名 :Skinny love  逝愛

演唱者: Birdy

Come on skinny love just last the year   面對吧   這漸逝的愛也只能持續到今年
Pour a little salt, we were never here  再多點改變,  我們也不會到這種地步
My, my, my, my, my, my, my, my   我...
Staring at the sink of blood and crushed veneer   凝視著水槽內的血和毀壞的紀念品

I tell my love to wreck it all   我要求我的摯愛把一切都毀壞掉吧
Cut out all the ropes and let me fall   切斷所有支援  讓我就這樣墮落
My, my, my, my, my, my, my, my  我...
Right in the moment this order's tall   該美好的一刻都是奢求的   

And I told you to be patient  我求你有點耐心
And I told you to be fine  我也求你要放心
And I told you to be balanced   我也求你穩定點
And I told you to be kind  我也求你體諒點

In the morning I'll be with you   這個早晨我將陪你
But it will be a different kind  但這終將變樣
Cause I'll be holding all the tickets   因為我將食言
And you'll be owning all the fines   而你將要我補償

Come on skinny love what happened here  天阿 這漸逝的愛是怎麼發生的
Suckled on the hope in light brassieres   在渺茫的性愛裡尋找希望
My, my, my, my, my, my, my, my  我..
Sullen load is full, so slow on the split      這怨恨滿到無法承載  就這樣慢慢分離吧

And I told you to be patient  我曾求你耐心點
And I told you to be fine  也求你要放心
And I told you to be balanced  我求你要穩定點
And I told you to be kind  也求你體諒點

And now all your love is wasted  如今所有對你的愛都白費了
And who the hell was I?  我又算是什麼
Cause I'm breaking at the bridges   因為現在我將破壞所有連繫
And at the end of all your lines  直到關於你的一切都結束

Who will love you?   誰將愛你
Who will fight?    誰又會奮鬥
Who will fall far behind?  誰將會墮落在不久的未來

Come on skinny love  天阿  漸逝的愛

My, my, my, my, my, my, my, my  我..
My, my, my, my, my, my, my, my  我..

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    喵小JO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()